La revista del Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya
Núm. 27, Abril de 2018
Ana Palencia - Directora de Comunicació Corporativa i Sostenibilitat d'Unilever a Espanya.
Els ODS i el paper de les empreses: l'experiència d'Unilever

Unilever és una companyia de gran consum que té una presència global oferint cada dia productes d'alimentació, higiene personal i de la llar. A Espanya oferim els nostres productes sota el paraigües de 40 marques entre les que destaquen Knorr, Frigo, Flora, Dove i Skip. 

Des de  la creació de la companyia, l’any 1930, treballem per generar impacte positiu en molts àmbits, buscant sempre la col·laboració i la proximitat per oferir solucions que contribueixin a la generació d'un futur millor. Per aquest motiu, la sostenibilitat està totalment integrada a tot el que fem i és l'eix de la nostra estratègia.

La nostra companyia està present a 190 països i els nostres productes són utilitzats per 2.000 milions de persones cada dia al món. Tenim ben present que les nostres actuacions generen un gran impacte i que tenim una gran responsabilitat. Cal impulsar nous models i noves solucions que contribueixin al desenvolupament sostenible. Per aquest motiu, l’any 2010 vam impulsar el Pla Unilever per a una Vida Sostenible per aconseguir objectius de sostenibilitat ambiciosos abans de 2020, a la vegada que creix el nostre negoci:

  • Millorar la salut i el benestar de 1.000 milions de persones al món.
  • Oferir productes d'origen agrícola 100% sostenibles.
  • Reduir al 50% l'impacte ambiental degut a la fabricació i a l’ús dels nostres productes.

En el marc d'aquest pla, Unilever ha impulsat actuacions per al desenvolupament sostenible a tota la cadena de valor. Actualment, hem assolit el 80% dels nostres objectius en el temps establert.

Ens enfrontem a grans desafiaments, però els Objectius de Desenvolupament Sostenible són una oportunitat única sense precedents per generar un gran creixement econòmic, fomentar la creació de molts llocs de treball i millorar la salut i el benestar de les persones.

Les empreses tenen un paper molt important en aquest procés de canvi. Per aquest motiu hem impulsat conjuntament amb l’ONU la Comissió per al Desenvolupament Sostenible als negocis, on animem a les empreses a incorporar els ODS al seu model i a la seva estratègia, considerant que els aspectes ambientals, socials i econòmics estan molt relacionats i un desequilibri entre ells genera la inviabilitat del model.

Ens servim del nostre abast, la nostra influència i els nostres recursos per animar a altres organitzacions. Sabem que per aconseguir aquest canvi cal molta col·laboració amb altres empreses, amb la societat civil i amb els governs. Treballar de manera col·lectiva és essencial.

A Unilever hem pogut demostrar que les companyies tenim uns beneficis superiors derivats del model de desenvolupament sostenible: 

  • Hem reduït els riscos associats al canvi climàtic i l'aprovisionament de materials, protegint la nostra cadena de subministrament de cara al futur. El 2016, el 51% de les nostres matèries primeres agrícoles es van obtenir de manera sostenible.
  • El 2016, hem aconseguit ser una empresa Residu Zero en l’àmbit dels residus perillosos enviats a abocador a tot el món i hem assolit la fita Residu Zero a Europa.
  • Hem reduït el consum d'aigua resultat de la fabricació dels nostres productes en un 37%.
  • La incorporació de mesures d'ecoeficiència ha generat a la companyia una important reducció de costos, superior als 700 milions d’euros des de 2008.
  • Hem generat més compromís amb els nostres consumidors: hem comprovat que les persones que utilitzen els nostres productes volen cuidar la seva salut i incrementar el seu benestar però també valoren positivament com desenvolupem la nostra activitat. Les marques amb propòsit social d'Unilever creixen un 50% més ràpid que la resta i aporten un 60% de la facturació global. 

En línia amb el desplegament dels ODS, Unilever s'ha fixat com a nou desafiament ser una companyia ‘carbon positive’ l’any 2030. Estem treballant per obtenir el 100 % de l’energia de les nostres operacions a partir de fonts renovables pel 2030 i eliminar el carboni de la matriu energètica a partir de 2020, i estem introduint mesures per recolzar la generació de més energia renovable perquè es posi a la disposició dels mercats i de les comunitats on la nostra companyia opera, generant impacte social positiu.

Els professionals del medi ambient teniu un rol important en aquest procés de canvi cap a un model més sostenible. És important destacar la rellevància de la cura del medi ambient per desenvolupar els ODS i dissenyar estratègies que, més enllà de prevenir riscos, generin grans oportunitats.




« primer   1 2 3 4 5 6 7   següent últim »
1 de 24
Hemeroteca




Què és .ambiental?
Subscripció
Contacte
Equip de redacció