La revista del Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya
Núm. 14, Gener - març de 2014
Acte d'entrega del premis a la Universitat de Girona.
Dues iniciatives sobre alimentació guardonades en la segona edició dels Premis Ciències Ambientals

La campanya “De menjar no en llencem ni mica” guanya el premi de comunicació ambiental i La Magrana Vallesana rep un accèssit en la categoria d’iniciativa empresarial

Durant l’acte de commemoració dels 20 anys de Ciències Ambientals a la Universitat de Girona, celebrat el passat 22 de novembre a la Facultat de Ciències, es van entregar els segons Premis Ciències Ambientals, una iniciativa conjunta del COAMB i l’ACCA que pretén posar en relleu el paper dels ambientòlegs dintre de la societat. Entre els guanyadors destaquen dues iniciatives relacionades amb l’agricultura i l’alimentació: la campanya “De menjar no en llencem ni mica”, de l’Associació Espai Ambiental, que va recollir el premi al millor projecte de comunicació ambiental, i La Magrana Vallesana, que va ser reconeguda amb un accèssit en la categoria d’iniciatives empresarials.

La campanya “De menjar no en llencem ni mica” pretén mobilitzar als ciutadans contra el malbaratament alimentari combinant accions a la xarxa amb accions a espais públics. Persegueix el doble objectiu de fer visible el problema –i les seves conseqüències socials i ambientals– i aportar solucions des de l’àmbit domèstic en el marc d’un consum responsable i conscient. Des que es va posar en marxa la campanya, a més de dinamitzar un blog i diverses xarxes socials, s’han dut a terme nombroses accions com tallers, punts informatius en mercats i dos “Dinars de sobrats”, àpats populars d’aprofitament on la lluita contra el malbaratament es combina amb la recollida solidària d’aliments.

La Magrana Vallesana és una associació de producció i consum ecològic de Granollers que agrupa 250 famílies. Va començar la seva activitat al 2011 amb l’objectiu de facilitar l’accés als productes ecològics, produir aliments sans i saborosos, i generar models d’economia alternatius. Funciona a través de la participació dels socis i sòcies i la feina de dos treballadors assalariats, que permeten tenir un local obert de dilluns a dijous on es pot recollir setmanalment una cistella de productes ecològics d’agricultors de la comarca. Tal com expliquen els impulsors del projecte, aquesta forma de consum directe contribueix a consolidar una xarxa comarcal de producció i comercialització de productes ecològics i crear relacions de proximitat i confiança entre productors i consumidors. A més a més, La Magrana Vallesana participa amb Ràdio Granollers de manera setmanal, en un programa de ràdio anomenat “L’Aperitiu Eco-Lògic” per parlar d’agroecologia, consum responsable i alimentació saludable.

Què és .ambiental?
Subscripció